top of page

איך מטיילים עם ילדים ונשארים בחיים

אמ:לק אפשר להמשיך לטייל ואפילו להנות מזה!
מזל טוב! אתם הורים :) ועכשיו מה עושים? אז אחרי שיצאתם מההלם הראשוני, אתם מתורגלים באריזת חיתולים, צעצועים וכיוצ' הגיע הזמן לחשוב על טיול משפחתי. בגדול, כל יעד מתאים לטיול עם הילדים. נכון שטיול עם ילדים לא דומה למה שהכרתם, אבל יהיה מהנה לא פחות!
בגילאים הצעירים יותר, מנשא ועגלה יתנו מענה מצוין. ילדים צעירים לא זקוקים לאטרקציות מיוחדות ויהנו מהזמן עם ההורים בכל מקום. ככל שגדלים ניתן להנות איתם ב"אטרקציות" מותאמות, בינינו, כל פינה בה יוכלו קצת לרוץ ולטפס תעשה את העבודה. קבלו מספר טיפים ל"הורה המטייל המתחיל" שיעזרו לכם לתכנן את הטיול המושלם: טיפ מס 1 - תכנון מראש של העניינים הטכניים: לפני שמתחילים אי אפשר בלי קצת בירוקרטיה, דרכונים - גם תינוק בן יום זקוק לדרכון כדי לטוס. יש לדאוג לדרכונים בתוקף לכל בני המשפחה היוצאים לטיול (עדיף כמה שיותר מוקדם שכן תהליך זה עלול לקחת לפחות שבועיים). הזמנת טיסות - בטיסה עם ילדים עדיף להזמין טיסות ישירות על פני טיסות עם עצירות ביניים. כמו כן, עדיף ששעות הטיסה יהיו נוחות ככל שניתן.
החליטו האם אתם רוצים טיול "כוכב" - טיול בו ישנים במקום אחד וממנו יוצאים כל יום לטיולים, או טיול מתגלגל - בו מחליפים מספר מקומות לינה. ולחשוב ביותר - בחרו את היעד המתאים ביותר למשפחה שלכם - זה יכול להיות המקום שתמיד רציתם להגיע אליו ועדיין לא הספקתם, אטרקציה מעניינת שהילדים לא ישכחו או סתם טיסה זולה שמצאתם.
טיפ מס 2 - אריזה: מאיפה בכלל מתחילים? אז קודם כל חשוב להתאים את האריזה לסוג הטיול והיעד. יעד אורבני|מערבי - תמיד ניתן להשלים ציוד אם שכחנו משהו בבית (בגדים, צעצועים, אוכל, חיתולים וכו'). דברים שאין להם תחליפים כמו תחליף חלב לתינוק קטן, צעצוע אהוב, תרופות וכדומה, חשוב לארוז בכמות מספקת. יעד טבע - יש פחות אפשרויות להשלים ציוד ולכן חשוב לארוז את כל הדברים החשובים בכמות מספקת. טיפ אריזה מומלץ לכל טיול ולכל יעד - רשימת ציוד נדרשת . מומלץ לשבת ולכתוב באופן מסודר מה הם הצרכים של המשפחה בטיול אותם נרצה לארוז. הרשימה הזו תוכל לשמש אתכם בכל הטיולים הבאים, עם ההתאמות הנדרשות כמובן. טיפ מס 3 - עגלה: מומלץ להצטייד בעגלה לילד, גם אם לא מדובר בתינוק. גם ילדים בני 3-6 שכבר מזמן ויתרו על השימוש בעגלה בארץ ישמחו להתנייד בעגלה אחרי כמה שעות של צעידה בעיר. בנוסף, העגלה יכולה לשמש אותנו כמקום אחסון לציוד שאנחנו סוחבים איתנו ולהקל מאוד על הגב שלנו :) ולהכיל את שקיות הקניות כמובן.
טיפ מס 4 - לינה בדירות אירוח:
כדי להפוך את הטיול עם הילדים למושלם מומלץ להזמין לינה בדירת אירוח ( Airbnb ודומיו). מומלץ לבחור דירה המתאימה להרכב המשפחתי, לבדוק שהדירה מצוידת בהתאם לנדרש (מטבח ומכשירי חשמל, אמבטיה, חימום/קירור בהתאם לעונה וכו').
לינה בדירה מאפשרת גמישות רבה למשפחה. אפשרות להכנת ארוחות זולות, ארוחות המותאמות לדרישה של הילדים. בדרך כלל שטח הדירה יהיה גדול יותר מחדר במלון ויאפשר לילדים לפרוק אנרגיות. טיפ מספר 5 - לינה במיקום מרכזי: לא משנה אם בחרתם דירה או מלון, מומלץ לבחור מיקום מרכזי ונגיש כדי לאפשר מנוחת צהריים באמצע היום לאסוף כוחות להמשך הטיול. בטיול עם ילדים צריך להתחשב גם בשעות השינה שלהם. יתכן ויצליחו לישון בעגלה ותוכלו להמשיך בטיול, במידה ולא מומלץ שמקום הלינה יהיה נגיש מבחינת התחבורה הציבורית והמקומות המרכזיים כך שמנוחת צהריים תתאפשר בקלות. טיפ מספר 6 - אוכל: כידוע ילדים פחות סבלניים כשהם רעבים. ולכן חשוב שיהיה תמיד בתיק משהו שהם יכולים לאכול/לנשנש בכל רגע נתון. מומלץ להביא מהארץ את החטיפים שהם אוהבים, דברים יבשים שיכולים להישמר בלי בעיה ולא כאלה שיפתחו וילכלכו את כל התיק. בכל יעד אליו תגיעו, היכנסו לסופר מקומי ותצטיידו בפירות מקומיים וכל מה שנראה לכם שהילדים שלכם יאהבו לטעום. תאמינו לי, זה יפתור לכם הרבה אי נעימויות במשך הטיול! ועוד טיפ קטן שבעיני יעשה את ההבדל - צריך לזכור שמדובר בטיול, יציאה מהשגרה ולכן אפשר לחרוג מעט מכללי האכילה בבית. באיטליה אוכלים גלידה כל יום, בפריז מקרונים, אוכל זה חלק מהחוויה וגם לילדים מגיע להנות מזה. טיפ מספר 7 - טיול עם רכב צמוד: ביעדים שזה מתאפשר, מומלץ לשכור רכב שישמש אתכם למעבר ממקום למקום. יתרונות השימוש ברכב צמוד מוכרים לכולנו. בטיול בחו"ל זה מאפשר לילדים לנוח בזמן המעברים ואפילו לישון. מאפשר לנו לקחת איתנו ליום הטיול את כל הציוד הנדרש בלי להתבאס שצריך גם לסחוב את זה. כסאות בטיחות - בכל סוכנות רכב ניתן להזמין כסאות בטיחות מותאמות גיל. למרות זאת נתקלתי בלא מעט הורים שסוחבים איתם מהארץ את הכסאות. בעיני מיותר, גם ככה סוחבים לא מעט ציוד. בידור - אם יש לילדים שירים שהם אוהבים אפשר להוריד לנייד שירים או סרטונים ואלה ישמשו אתכם להעביר זמני נסיעה בהם לא ישנים. טיפ מספר 8 - ואולי החשוב מכולם - קחו את הזמן: אל תמהרו לשום מקום. זה לא טיול לסמן V על כל האטרקציות האפשריות בכל מקום. הקצב שונה ולא חייבים להספיק כלום. כן חייבים להנות. תאפשרו לילדים לחקור עם הרגלים, תשאירו זמן לגני שעשועים מזדמנים, תעצרו ליד נגן רחוב, תאכילו יונים וחיות אחרות... אלה הרגעים הטובים ביותר בטיולים בדרך כלל.
תשאירו את העצבים בבית ופשוט תהיו עם הילדים שלכם. זה הזמן להזמין טיסות, למה אתם מחכים?
שתפו אותנו בטיפים נוספים להורים מטיילים.

איך מטיילים עם ילדים ונשארים בחיים
bottom of page