top of page

פאפוס בחורף - טיסה ב-5 יורו

מאת: גלי פוקס


אני לא נגד חופשה מקפיאה באירופה, פשוט חייבת לספר שיש אלטרנטיבה מעולה לשונאי הקור שביננו. פאפוס, קפריסין. טיסות במחירי ריצפה (בין 5 אירו לכיוון ל-40 אירו הלוך ושוב), מלונות מפנקים, מזג אוויר דומה מאוד לישראל, אוכל טוב, מנוחה, מה עוד צריך הבנאדם?


אז מודה שקיבלתי לא מעט הרמות גבה שסיפרתי שאנחנו טסות לפאפוס. מה יש לכן לחפש שם? יש שם מה לעשות? זו ממש לא העונה...ועוד.

כשתכננו את תקציב החופשה השנתית שלנו (ברור שגם לכם יש כזה ..) החלטנו על 2 חופשות זולות יחסית, עם הבנות (בת 4 וחצי ובת 4 חודשים). אחת בחופשת הקיץ (אוגוסט, נספר עליה כשנחזור כמובן) והשניה בפאפוס.

לא יכולנו לעמוד בפיתוי של מחירי הטיסה הכל-כך כל-כך זולים. קודם כל סגרנו טיסות נוחות עם ״ריינאייר״. הלוך בשישי ב-19:00 בערב, הטיסה יצאה באיחור של כמה דקות בגלל שריפה בנתב״ג, חזור בשלישי ב-14:00 בצהריים.

התחלנו לחפש מלונות, בתקופת החורף הרבה מאוד מלונות מרשים לעצמם לסגור לשיפוצים והכנות לתקופות העמוסות יותר. לאחר חיפושים הגענו למלון ״לואיס אימפרייל״, מרשת מלונות ״לואיס״. מלון בדרגת 4 כוכבים, לא חדש אך מתוחזק היטב. ציון בבוקינג - 8.6. מתקני המלון החשובים לתקופת החורף- בריכה מחוממת, חדר כושר, מתחם ג׳קוזי, ספא. במלון יש אפשרות להכל כלול, כולל 4 ארוחות, מיני בר חופשי בחדר, בר שפתוח בשאר שעות היום, מועדון ילדים.

יותר רלוונטי לקיץ - 2 בריכות חוץ, מתקן מים לילדים, מגרשי טניס, גן שעשועים קטן, בר הנותן שירות לבריכה החיצונית.

החדר במלון נעים וגדול, מרפסת הפונה לים ובריכה. נקי ומרווח במידה הנכונה. אמבטיה, טלוויזיה, מיני בר וכספת.

שכרנו רכב כבר משדה התעופה, שודרגנו לגי׳פ סוזוקי ויטרה. העלות של הרכב לכל ימי החופשה היא כמו העלות של מונית הלוך ושוב מהשדה. הבנו שאין סיבה שלא לקחת רכב.

הנהיגה בקפריסין הפוכה מהנהיגה בארץ. לוקח כמה דקות להתרגל לזה אבל זה קורה ממש בקלות, לדעתי לא צריך להתרגש מזה וכדאי להשתמש ברכב צמוד.

בבוקר הראשון במלון, לאחר ארוחת בוקר באמת מפנקת. התחלנו בטיול להכיר את המלון. יצאנו לכיוון הים, המלון יושב על החוף והטיילת, במרחק הליכה של כ 10 דקות מהנמל, לא במרכז העניינים אבל קרוב מספיק. השתכשכנו בבריכה המחוממת ולא ויתרנו על שנת צהריים. אחר הצהריים קפצנו לקניון המקומי ובו חנות ״”Jumbo” המפורסמת.

אני ממליצה להכנס רק אם אתם חובבי חנויות בזאר זול. החנות בנויה כך שנכנסים למן מבוך ואפשר לצאת רק בסוף, מבחינתנו היה מתיש ודי מיותר. ובקושי מצאנו מה לקנות. המחירים בקניון דומים מאוד למחירים בארץ. לא מצאנו מציאות מיוחדות.

חזרנו למלון לארוחת ערב. הארוחות כולם מגוונות מאוד (בוקר, צהרים וערב), האוכל נקי וטעים. שתיה חופשית ואלכוהול חופשי, שירות מלצרים מעולה.

מלון לואיס אימפריאל


בבוקר יום ראשון, התחלנו בנסיעה להרי טרודוס. בתקופה הזו של השנה עוד יורד שלג ואפשר להנות גם מהחוויה הזו. נסיעה של שעה וקצת בין הכפרים והדרכים המפותלות, נוף יפיפיה עד שמתחילים לראות את פסגת ההר המושלגת. ממשיכים בטיפוס עד למרכז המבקרים של טרודוס. שם עצרנו בחניה מסודרת. והתחלנו לעלות לכיוון ההר המושלג. בנינו איש שלג, עשינו ״מלחמת״ שלג ובעיקר נהננו מהחוויה כולה. לאחר שעה קלה, התחלנו לרדת חזרה מההר, לכיוון כפר אומודוס, הכפר העתיק מושך אליו תיירים רבים, הכפר מפורסם בזכות היינות האיכותיים שמייצרים בו, התחרה שרוקמות הנשים המקומיות ובזכות מנזר סטאוורוס (הצלב הקדוש) שניצב במרכזו. אחרי טיול קצר בסמטאותיו הצרות הגענו למרכז הכפר שם מצאנו בתי קפה, טברנות, מאפיות אותנטיות וחנויות מזכרות. לטברנות הבנו שצריך להזמין מקום מראש, לא ניסינו. הסתפקנו בקפה ולחם מקומי עם זיתים וגבינת חלומי. והמשכנו לדרכינו חזרה.

כפר אומודוס

מרכז המבקרים בהרי הטרודוס


את בוקר יום שני פתחנו בטיול בעיר העתיקה והשוק המקומי. המקום די שומם בעונה הזו, ניכר שהם משפצים ומכינים אותו לעונה החמה. היינו די לבד עם רוכלי המזכרות המקומיים. שוטטנו לנו ומצאנו כמה פינות קסם עם גרפיטי וצמחייה מושקעת. משם המשכנו לנמל ולטיילת, במקום יש חניה גדולה כך שנוח להגיע לשם עם רכב. הטיילת מלאה בבתי הקפה ומסעדות בסופה נמצאת מצודת פאפוס היפה עליה טיפסנו.

לסיכום, פאפוס נותנת מענה לחופשת חורף מושלמת.

שילוב של מנוחה, טיולים קלים, מעט קניות ואוכל.

במחיר של 2 לילות במלון באילת או צימר בצפון, משפחה שלמה יכולה לטוס לחופשת הכל כלול של 4 לילות, להנות מטעמיה המיוחדים של קפריסין, לנוח ממירוץ החיים, ולזכות במזג אוויר נוח.

חוזרת הביתה שמחה ומוכנה לחופשה הבאה.

נמל פאפוס


bottom of page