top of page

טיסה עם תינוק – 10 טיפים לטיסה שקטה ונוחה עם תינוקות וילדים

טסים לחו"ל עם קטנטנים? ברשימה זאת תמצאו את כל מה שצריך לדעת לפני שממריאים


1. הזמינו טיסה ישירה! ורק אם אין ברירה טיסה עם עצירה וגם זו, עדיף שתיהיה ארוכה יחסית. בכל מקרה, נסו להקפיד על מינימום של עצירות או החלפות בדרך ליעד. בדרך כלל מה שמפעיל לחץ על האוזניים הקטנטנות של הפעוטות היא הנחיתה וזו גם הסיבה לכך שבטוח יצא לכם לשמוע אותם צורחים במטוס. כמו שאמרנו, אם בכל זאת הזמנתם טיסה עם עצירה, הקפידו על הזמנת טיסה עם עצירה לא קצרה מידי (שעתיים שלוש זה כנראה הזמן האידיאלי). אתם בטוח לא רוצים למצוא את עצמכם רצים בשדה התעופה עם תינוק, תיק חיתולים ושאר אביזרי נסיעות. את זמן העצירה תוכלו לנצל לטובת, אכילה, החלפת חיתול והכי חשוב עבור פעוטות – זמן לרוץ חופשי או לזחול ולשרוף אנרגיה! 2. בקרו בשירותים בשדה התעופה לפני העליה למטוס.

אם אתם נוסעים עם פעוט בגמילה זה עוד יותר חשוב.  ביקור בשירותים לפני העליה למטוס פירושו הימנעות (אחת פחות) עם שירותי המטוס הזעירים.

שזה כמובן פחות עבודה באוויר להורים ופחות אי נוחות עבור היושבים בסביבה.

3. במידה ואפשר – נצלו עליה מוקדמת למטוס. במקרה של טיסה עם ילדים, ניתן לטעות ולחשוב שעדיף לעלות אחרונים ולאפשר לילדים עוד זמן חופשי באזור ההמתנה, אבל אסור לשכוח כי עליה למטוס עם הילדים והציוד הנלווה שלהם יכול לקחת מעט יותר זמן מבד"כ ולכן עלייה מוקדמת תחסוך לחץ וסרבול וגם פחות נוסעים נאנחים מאחוריכם בזמן שאתם מחפשים את המושב שלכם.

טיסה עם תינוק, לטוס עם תינוק, לטוס עם ילדים

4. הביאו כפול מכל מה שתצטרכו לתינוק חיתולים, בקבוקים, אוכל לתינוקות וחטיפים -תמיד תצטיידו לטיסה בכמות כפולה ממה שאתם חושבים שתצטרכו. אתם אף פעם לא יכולים לדעת מה יקרה - טיסה מתעכבת, מבוטלת, המטוס עושה סיבובים באויר בגלל סערה, או אולי אתם צריכים להישאר ללילה במלון לא מוכר. הדבר האחרון שתרצו להתמודד איתו בסיטואציה כזאת זה תינוק רעב, צמא או חיתול מלוכלך. תהיו בטוחים שאתם תודו לנו על הטיפ הזה. 5. התלבשו נוח ובשכבות. זה לא הזמן להלביש לפעוט את בגדי החג החדשים שקיבל מתנה מסבתא. כדי להעביר את הנסיעה והטיסה בנעימים מומלץ להלביש את הפעוט בבגדים הכי נוחים שאפשר. כמובן ששימוש בשכבות מומלץ במיוחד בטיסה מישראל החמה ליעד קר, אך גם במטוס הטמפרטורה יכולה להיות קרה או חמה מדי ורצוי להיות מוכנים. הביאו אתכם גם שמיכה מותאמת לתינוק, ממש לא מומלץ להסתמך על השמיכות המחולקות במטוס (לכו תדעו כמה אנשים הם עברו) להורים - עליוניות דקות שניתנות לקשירה על המותן, קלות להסרה, לא כבדות יהיו יעילות במיוחד כשכל הידיים תפוסות. 6. ארזו סט בגדים נוסף לתינוק וגם לכם תמיד חשוב להתכונן למקרה של חיתול גולש באמצע הטיסה או פליטה. מומלץ לדאוג למספיק בגדים לתינוק, אך לא לשכוח גם את ההורים שלו. לעולם לא אשכח את הסיפור של חברה שלי, שטסה עם התינוק שלה מישראל לברצלונה, (היא לא קראה את רשימת הטיפים שלי ) לא לקחה לעצמה בגדי החלפה וחיתול דולף הותיר אותה דביקה ורטובה לאורך כל הטיסה. כדי להימנע מאריזת יתר, ארזו בגדי החלפה דקים ונוחים שלא יתפסו מקום רב בתיק הנסיעה.

טיסה עם תינוק, לטוס עם תינוק, לטוס עם ילדים

7. הגנו על האוזניים של הקטנטנים אוזני התינוקות רגישות יותר לשינויי הלחץ בתא המטוס ולכן מומלץ בזמן הנחיתה וההמראה לדאוג למוצץ או בקבוק (או הנקה ). אם ילדכם לא לוקח בקבוקים או מוצצים, גם צעצוע או כוס נייר למשחק יכולים לעזור. לילדים הגדולים יותר – מומלץ לתת קרקר או עוגיה ללעוס בזמנים אלה. למי שסובל במיוחד ניתן לנסות להשתמש באטמי אוזנים מותאמים (בכל מקרה לא לפני גיל שנה). ניתן וגם רצוי לבקש מרופא הילדים שלכם לרשום טיפות לכאבי אוזניים (תרופה שחשוב שתהיה בתיק הנסיעות בלי קשר) ולשים לתינוק עם רגישות לפני הטיסה. 8. אל תשכחו את התרופות לתינוק. הקפידו לארוז את כל תרופות המרשם וללא מרשם שאולי תזדקקו לנסיעה. תרופות נוזליות פטורות ממגבלות הנוזל הקיימות. הקפידו לשמור אותם באריזה המקורית שלהם כך שהם ניתנים לזיהוי בקלות. רצוי שתרופה מורידה חום ופנסטיל (נגד אלרגיות) תמיד יהיו אתכם בתיק היד שאתכם. 9. צעצועים, חטיפים ועיסוק לילדים תשכחו מהימים בהם הייתם מנמנמים להנאתכם, קוראים ספר טוב או צופים בקומדיה רומנטית בטיסה. רוב הסיכויים שאת רוב שעות הטיסה תבלו במציאת תעסוקה לילדיכם. זה אומר שכדאי מאוד להתכונן לזה. בהתאם לגיל הילד יש להביא צעצועים, ספרים וחטיפים שיוכלו להעביר לו את הזמן בנעימים. יתכן שתאלצו אפילו להשתמש בסרטים ומשחקים בפלאפון, אבל בשורה התחתונה, הכי חשוב לשמור על הילד שמח על המטוס באמצעות כל האמצעים שתוכלו! בגזרת החטיפים – מומלץ להצטייד בכל החטיפים האהובים על הילדים. כאלה שתוכלו לשלוף ברגעי משבר. שקיות קטנות, שיהיה מספיק לכולם. פחות מומלץ חטיפים מלכלכים או כאלה שעושים יותר  מדי רעש בעת הלעיסה כדי לא להפריע לסביבה. 10. התעלמו ממבטים ושונאים לפעמים, לא משנה מה תעשו, התינוק או הפעוט שלכם יבכה בקול רם בזמן הטיסה. זה הזמן להשתמש בכל הציוד שהבאתם (כמובן אחרי שקראתם את כל הטיפים שלנו) ובכל זאת, הילד בוכה. מה עושים? אז מנסים להרגיעו כמה שניתן, מתייחסים לצרכים שלו וגם מראים לסביבה שאתם על זה ולא מתעלמים מההפרעה לנוסעים האחרים. בסופו של יום, תזכרו שזה חלק מהענין, ילדים לפעמים בוכים או מרעישים וזה מקובל. רגע הנחיתה קרוב והחופשה שלכם תכף מתחילה.

תהנו!


bottom of page